Matej Mihevc | @flat_gaze
S projektom @flat_gaze novomedijski umetnik mlajše generacije Matej Mihevc raziskuje specifike trenutnega stanja kulturne produkcije po postinternetu. @flat_gaze odpira vprašanja objektnosti in pomena, inovacije in avtorstva ter produkcijskih in diseminacijskih procesov v umetnosti in širši kulturni sferi, ki pospešeno mutirajo ob napredovanju razvoja nevronskih mrež in širitvi dostopnosti tehnologij umetne inteligence.
@flat_gaze se umešča na družbeno platformo Instagram, vse relevantnejše prizorišče umetnosti, ki ga danes namesto ekonomije vrednosti, avre in pomena oblikuje ekonomija pozornosti, dosega in afekta. Sodobno figuro ustvarjalca kulturnih vsebin kot remikserja, DJ-ja, programerja ali kuratorja vsebin @flat_gaze posodobi v generativen in avtomatiziran povratni splet konzumacije in produkcije (podob).
Projekt obsega Instagram profil (@flat_gaze), ki sledi specifičnim na digitalno, postinternetno in sodobno umetnost vezanim profilom posameznikov, umetnostnih galerij in blogov, ki objavljajo fotodokumentacije razstav, digitalne objekte ali njihove različne preplete. Objave teh profilov so avtomatizirano zbirane in služijo kot podatkovna baza za učenje nevronske mreže StyleGAN2-ADA. Ta se uči nenadzorovano, avtomatiziran proces pa vsak dan izbere naključne koordinate v latentnem prostoru, od koder generira podobe, ki so objavljene na profil @flat_gaze.
Sledilci profila tako med scrollanjem po Instagramu dnevno naletijo na algoritmično generirane podobe, ki kulturne vzorce, trende in tokove plastično povzemajo v obrise objektov, prostore in vzdušja. Ti so pravzaprav dvodimenzionalne vizualizacije izsekov večdimenzionalnih kategorij, v katere nevronska mreža kvantificira kulturno produkcijo. Tako predstavljajo človeku viden fragment sicer tujega in nedoumljivega algoritmičnega “pogleda” na kulturno polje.
Pri tem je vsaka podoba, čeprav jo kot človeški sledilci zaradi nenavadnih semantičnih kombinacij poskušamo obravnavati kot partikularno in pomenljivo, posebna ravno v svoji generičnosti ter (prostorski in pomenski) globini, ki je zgolj učinek površine. Avtomatizirana in hiperproduktivna zanka ničesar ne sporoča, kritizira ali razkriva, ampak brezbrižno generira nove afektivne možnosti za človeškega konzumenta in anticipira algoritmično obogatene ustvarjalne procese prihodnosti.
Projekt @flat_gaze spremlja teoretsko besedilo Odprta skrivnost Maksa Valenčiča.
V torek, 14. decembra ob 18:00, je v osmo/zi potekal pogovor z umetnikom Matejem Mihevcem, avtorjem eseja Maksom Valenčičem in kognitivnim znanstvenikom Benjaminom Feletom.
Matej Mihevc
Matej Mihevc se v svoji umetniški praksi na različne načine ukvarja z vplivom novih tehnologij na kulturno produkcijo. V zadnjem času se v glavnem osredotoča na različne programe za 3D-modeliranje in animacijo, sicer pa goji tudi zanimanje za različne industrijske procese in umetne materiale ter za strojno učenje in umetno inteligenco. Trenutno zaključuje podiplomski študij videa in novih medijev na ALUO v Ljubljani. Svoja dela je predstavil na več samostojnih razstavah: Deconstructed Club (2023, MoTA Lab), Polymer Ooze (2022, DobraVaga, v sod. z Vidom Koprivškom), @flat_gaze (2021, osmo/za), Kambrijski vmesniki (2021, Media Nox, v sod. s Farah Sara Kurnik). V preteklosti je sodeloval tudi pri številnih oblikovalskih projektih, že sedmo leto pa na Radiu Študent vodi tudi avtorsko oddajo Modem, v kateri raziskuje internetno glasbeno podtalje.